Przeszło 1 000 000 klientów
Oferujemy ponad 600 marek

"Zwycięstwo nie należy do najlepszych"

Sześć lat temu Daniel Mühlbach rozpoczął swoją przygodę z Footway. W obliczu ekspansji na rynki europejskie mam okazję spotkać przedsiębiorcę będącego wizjonerem minimalizmu, pełnego nieograniczonych pomysłów i wyjątkowego uporu. Zapraszamy na chwilę rozmowy pośród pudełek na buty.

Zasiadamy w jednym z pokoi firmy Footway. On na fotelu, ja na kanapie. Przed nami stoi telewizor i ogrom filmów DVD. W głowie rozbrzmiewa mi jedno z trzech słów kluczy: „wyluzowany”. Dość szybko na tapetę trafia drugie z nich: „klient”. Właśnie dlatego opowieść Daniela o jego strachu przed nimi.

Prostota to siła

– Klienci mnie fascynują. Mój strach polega na tym, że cały czas dążę do osiągania jak najlepszych rezultatów. Sprzedaż online to umożliwia! Wystarczy kilka parę prostych działań, aby poprawić sytuację wielu ludzi.To temat, do którego często powracamy podczas naszej rozmowy.

Prostota. Wystarczy o niej wspomnieć, a on pochyla z zaangażowaniem pochyla się w moją stronę, a w jego oczach pojawia się błysk.

– Potrzebuję prostoty. Mam dysleksję i, jak to niektórzy mówią, „niewiele miejsca w pamięci”, więc zawsze zależało mi na otaczaniu się rzeczami prostymi. To dało mi siłę, ta umiejętność maksymalnego upraszczania. Dla ludzi o pojemnej pamięci zapamiętywanie jest czymś oczywistym, ale każdy jest inny.

Upraszczanie wydaje się być oczywistością. Czy nie robi tak każdy z nas?

– Tworzenie komplikacji jest bardzo proste. W zasadzie chodzi w tym wszystkim o wywiązywanie się ze swojej pracy i spełniania oczekiwań klienta. Żeby coś osiągnąć, trzeba być konsekwentnym - bezustanne zmienianie strategii nie ma sensu. Często coś nam się nie udaje, bo nie robiliśmy tego na sto procent.

Wzajemna inspiracja

W ciągu pierwszych pięciu lat jednym z wyzwań była prostota. Czy to właśnie tak wyobrażałeś sobie Footway pięć lat temu?

– Tak, można tak powiedzieć. Przybraliśmy trochę większych rozmiarów, niż to sobie wyobrażałem. Na początku najważniejsze było przejście wszystkich ważnych etapów: sprzedaż pierwszej pary butów, stanie się opłacalnym i zadbanie o to, aby nie zostać kupionym przez inną firmę.

Jaki teraz macie cel?

– Chcemy, aby Footway było najlepszym miejscem związanym z butami. Nie tylko miejscem, gdzie można je kupić, ale też o nich rozmawiać i inspirować siebie nawzajem.

To idealny do tego czas. W branży sprzedaży online wiele się dzieje, a Daniel jest przekonany o tym, że wpływ klientów na rynek stale rośnie.

– Władza jest w rękach konsumenta. Poczta pantoflowa między konsumentami ma największą wartość, a obecne systemy dały im nowy sposób komunikowania się ze sobą.

Nigdy się nie poddawać

Ciekawość. Rozmowa o długoterminowych celach jest łatwa dla osób o wieloletnim doświadczeniu. Zadaję mu pytanie, czy podobnie myślał, kiedy był młodszy.

– Wtedy ciężko patrzeć na wszystko z tej perspektywy. Horyzonty wyglądają zupełnie inaczej, teraz pięć lat to dla mnie dość niewiele. We wszystkich próbuję zaszczepić to myślenie. Wiele osób spotyka porażka z powodu zbyt krótkowzrocznego myślenia. W czasie wolnym trenuję gimnastykę, pewność siebie i ciągłość są dla mnie bardzo ważne - umiejętność radzenia sobie z porażkami zamiast poddawania się. Zwycięstwo nie należy do najlepszych, tylko tych, którzy nigdy się nie poddają.

Rozpoczęcie wszystkiego od nowa wiążące się z założeniem Footway po sukcesie Lensway to dowód wyjątkowego uporu. 

– Nigdy nie myślę, że „to nie wyjdzie”. Może po prostu będzie wyglądało trochę inaczej. Lubię mieć przed sobą ogromny cel, ale bez wytyczonej ścieżki. Cały czas muszę obierać odpowiednią drogę.

Daniel rozsiada się wygodnie w fotelu i kładzie nogę na nodze.

– Człowiek powienien analizować sytuację, w jakiej się znajduje. Oczywiście w pracy nie zawsze świetnie się bawimy, ale w naszym przypadku to tylko początek niesamowitej podróży. Często słyszymy „kurde, w Footway jest naprawdę super”, a ja sobie myślę, że tak faktycznie będzie. To dla nas dopiero początek.




Przeszło 1 000 000 klientów

Oferujemy ponad 600 marek

liczba wyników 30078
Korzystając z naszej strony, zgadzasz się na używanie cookies.×